Warunki handlowe

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1. Niniejsze warunki handlowe (zwane dalej „warunkami handlowymi”) dotyczą przedsiębiorstwa ChilliMaga s.r.o., z siedzibą przy Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, numer identyfikacji podatkowej: 06609163, wpisanego do rejestru handlowego prowadzonego przez Sąd Okręgowy w Brnie, dział C, wkładka 103038 (zwany dalej „sprzedawcą”), i regulują wzajemne prawa i obowiązki stron wynikające z umowy kupna (zwanej dalej „umową kupna”) zawieranej pomiędzy sprzedawcą a osobą fizyczną lub prawną (zwany dalej „kupującym”) za pośrednictwem sklepu internetowego sprzedawcy. Sklep internetowy prowadzony jest przez sprzedawcę na stronie internetowej dostępnej pod adresem www.chillimaga.com (zwanej dalej „stroną internetową”) poprzez interfejs strony internetowej (zwany dalej „interfejsem sklepu”). Dane kontaktowe sprzedawcy:

1.1.1. adres e-mail: info@chillimaga.com;

1.1.2. numer telefonu: +420 607 666 617.

1.2. Warunki handlowe nie mają zastosowania do przypadków, w których osoba, która ma zamiar zakupić towar od sprzedawcy, jest osobą prawną lub osobą, która składa zamówienie towaru w ramach swojej działalności gospodarczej lub wykonywania zawodu.

1.3. Sprzedawca i kupujący mogą ustalić postanowienia odbiegające od warunków handlowych w umowie kupna. Postanowienia odbiegające w umowie kupna mają pierwszeństwo przed postanowieniami warunków handlowych.

1.4. Postanowienia warunków handlowych stanowią integralną część umowy kupna. Umowa kupna i warunki handlowe są sporządzone w języku czeskim. Umowę kupna można zawrzeć w języku czeskim.

1.5. Treść warunków handlowych może być zmieniana lub uzupełniana przez sprzedawcę. Niniejszym postanowieniem nie narusza się praw i obowiązków wynikających z wcześniejszej wersji warunków handlowych.

2. KONTO UŻYTKOWNIKA

2.1. Na podstawie rejestracji kupującego przeprowadzonej na stronie internetowej kupujący uzyskuje dostęp do swojego interfejsu użytkownika. Z poziomu swojego interfejsu użytkownik może składać zamówienia towaru (zwane dalej „kontem użytkownika”). Kupujący może również składać zamówienia towaru bez rejestracji bezpośrednio z interfejsu sklepu.

2.2. Podczas rejestracji na stronie internetowej i składania zamówienia kupujący jest zobowiązany do podania wszystkich danych prawidłowo i rzetelnie. Dane podane w koncie użytkownika muszą być aktualizowane przez kupującego w przypadku ich zmiany. Dane podane przez kupującego w koncie użytkownika i przy składaniu zamówienia są uważane przez sprzedawcę za prawidłowe.

2.3. Dostęp do konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności informacji niezbędnych do dostępu do swojego konta użytkownika.

2.4. Kupujący nie ma prawa udostępniać swojego konta użytkownika osobom trzecim.

2.5. Sprzedawca ma prawo do anulowania konta użytkownika, w szczególności w przypadku, gdy kupujący nie korzystał ze swojego konta przez okres dłuższy niż 12 miesięcy lub gdy kupujący naruszył swoje obowiązki wynikające z umowy kupna (w tym warunków handlowych).

2.6. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika może być niedostępne przez cały czas, w szczególności z powodu konieczności przeprowadzania konserwacji sprzętu i oprogramowania sprzedawcy lub konieczności przeprowadzenia konserwacji sprzętu i oprogramowania osób trzecich.

3. ZAWARCIE UMOWY KUPNA

3.1. Wszystkie prezentacje towarów umieszczone w interfejsie sklepu mają charakter informacyjny, a sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy kupna w odniesieniu do tych towarów. Przepisy § 1732 ust. 2 Kodeksu cywilnego nie mają zastosowania.

3.2. Interfejs sklepu zawiera informacje o towarach, w tym ceny poszczególnych towarów i koszty związane z ich zwrotem, jeżeli towar ze swojej natury nie może zostać zwrócony tradycyjną drogą pocztową. Ceny towarów są podane wraz z podatkiem VAT i wszelkimi związanymi opłatami. Ceny towarów są ważne przez czas ich wyświetlania w interfejsie sklepu. Niniejszym postanowieniem nie ogranicza się możliwości sprzedawcy zawarcia umowy kupna na warunkach indywidualnie uzgodnionych.

3.3. Interfejs sklepu zawiera również informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towaru. Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towaru zawarte w interfejsie sklepu obowiązują jedynie w przypadku dostarczania towaru na terytorium Czech.

3.4. Aby złożyć zamówienie, kupujący wypełnia formularz zamówienia w interfejsie sklepu. Formularz zamówienia zawiera między innymi informacje o:

3.4.1. zamawianym towarze (towar zamawiany „wkłada” kupujący do elektronicznego koszyka na stronie sklepu),

3.4.2. metodzie płatności za towar, dane o żądanej metodzie dostawy zamówionego towaru oraz

3.4.3. informacje o kosztach związanych z dostawą towaru (zwane łącznie „zamówieniem”).

3.5. Przed wysłaniem zamówienia do sprzedawcy, kupującemu umożliwia się sprawdzenie i zmianę danych wprowadzonych do zamówienia, w tym możliwość wykrywania i poprawiania błędów powstałych przy wprowadzaniu danych do zamówienia. Zamówienie wysyłane jest do sprzedawcy po kliknięciu przycisku „Zakończ zamówienie”. Dane zawarte w zamówieniu są uważane przez sprzedawcę za prawidłowe. Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia potwierdzi jego otrzymanie kupującemu drogą mailową, na adres e-mail podany przez kupującego w koncie użytkownika lub w zamówieniu (zwany dalej „adresem e-mail kupującego”).

3.6. Sprzedawca ma zawsze prawo, w zależności od charakteru zamówienia (ilość towaru, wysokość ceny zakupu, przewidywane koszty dostawy), do poproszenia kupującego o dodatkowe potwierdzenie zamówienia (np. na piśmie lub telefonicznie).

3.7. Umowa pomiędzy sprzedawcą a kupującym powstaje w momencie doręczenia potwierdzenia zamówienia (akceptacji), które sprzedawca wysyła kupującemu drogą mailową, na adres e-mail kupującego.

3.8. Kupujący zgadza się na korzystanie ze środków komunikacji na odległość przy zawieraniu umowy kupna. Koszty poniesione przez kupującego w związku z korzystaniem ze środków komunikacji na odległość przy zawieraniu umowy kupna (koszty połączeń internetowych, koszty rozmów telefonicznych) ponosi kupujący samodzielnie, a te koszty nie różnią się od podstawowej stawki.

4. CENA TOWARU I WARUNKI PŁATNOŚCI

4.1. Cenę towaru oraz ewentualne koszty związane z dostawą towaru na podstawie umowy kupna kupujący może zapłacić sprzedawcy następującymi metodami:

gotówką przy odbiorze towaru w miejscu wskazanym przez kupującego w zamówieniu;

bezgotówkowo przelewem na konto sprzedawcy nr 2001337341/2010, prowadzone w Fio banka a.s. (zwane dalej „kontem sprzedawcy”);

bezgotówkowo kartą płatniczą.

4.2. Razem z ceną towaru kupujący zobowiązany jest do zapłaty kosztów związanych z dostawą towaru w ustalonej wysokości.

4.3. Jeżeli metoda płatności zostanie wybrana jako przelew na konto sprzedawcy, zapłata jest uznawana za dokonanie w momencie uznania rachunku bankowego sprzedawcy.

4.4. Sprzedawca ma prawo do zmiany ceny towaru w trakcie realizacji zamówienia, a zmiana ceny nie dotyczy zamówień, które zostały już potwierdzone.

4.5. W przypadku płatności bezgotówkowej, kupujący jest zobowiązany do uregulowania ceny zakupu towaru wraz z podaniem zmiennego symbolu płatności. W przypadku płatności bezgotówkowej zobowiązanie kupującego do zapłaty ceny zakupu jest spełnione w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na koncie sprzedawcy.

4.6. Sprzedawca ma prawo, zwłaszcza w przypadku, gdy kupujący nie potwierdzi zamówienia dodatkowo (art. 3.6), żądać zapłaty całej ceny zakupu przed wysłaniem towaru do kupującego. Przepisy § 2119 ust. 1 kodeksu cywilnego nie mają zastosowania.

4.7. Ewentualne rabaty udzielone przez sprzedawcę kupującemu nie mogą być ze sobą łączone.

4.8. Jeżeli jest to powszechnie przyjęte w obrocie gospodarczym lub wynika z obowiązujących przepisów prawnych, sprzedawca wystawi kupującemu dokument podatkowy – fakturę, dotyczącą płatności dokonanych na podstawie umowy sprzedaży. Sprzedawca jest podatnikiem VAT. Dokument podatkowy – fakturę sprzedawca wystawi kupującemu po zapłaceniu ceny towaru i wyśle ją drogą elektroniczną na adres e-mail kupującego.

5. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY

5.1. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że na podstawie przepisów § 1837 kodeksu cywilnego nie można odstąpić od umowy sprzedaży towaru, który został dostosowany do życzenia kupującego lub dla jego osoby, od umowy sprzedaży towaru, który podlega szybkiemu zepsuciu, a także towaru, który po dostarczeniu został trwale wymieszany z innymi towarami, od umowy sprzedaży towaru w zamkniętym opakowaniu, które kupujący wyciągnął z opakowania i z powodów higienicznych nie może zostać zwrócone.

5.2. Jeśli nie dotyczy to przypadków wymienionych w art. 5.1 warunków umowy lub innych przypadków, w których nie można odstąpić od umowy sprzedaży, kupujący na mocy przepisów § 1829 ust. 1 kodeksu cywilnego ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży w ciągu czternastu (14) dni od odbioru towaru. W przypadku, gdy przedmiotem umowy sprzedaży jest kilka rodzajów towaru lub dostawa kilku części, termin ten liczy się od dnia odbioru ostatniej dostawy towaru. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży musi zostać wysłane do sprzedawcy w terminie wskazanym w poprzednim zdaniu. Kupujący może skorzystać z formularza wzorcowego dostarczonego przez sprzedawcę, który można pobrać na stronie internetowej sprzedawcy pod linkiem: Odstąpienie od umowy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży kupujący może wysłać pocztą na adres: Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno lub elektronicznie na adres e-mail sprzedawcy: info@chillimaga.com.

5.3. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży na podstawie art. 5.2 warunków umowy, umowa sprzedaży jest uchylona od samego początku. Towar musi zostać zwrócony przez kupującego sprzedawcy w ciągu czternastu (14) dni od doręczenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży sprzedawcy. Jeśli kupujący odstępuje od umowy sprzedaży, ponosi koszty związane z odesłaniem towaru do sprzedawcy, nawet w przypadku, gdy towar nie może zostać zwrócony na drogą pocztową z powodu swojej natury. Towar musí zostać wysłany do sprzedawcy na własny koszt. Sprzedający oświadcza, że przesyłki wysłane za pobraniem lub do punktu odbioru nie będą odbierane.

5.4. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży na podstawie art. 5.2 warunków umowy, sprzedawca zwróci kupującemu środki pieniężne otrzymane od kupującego w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia od umowy sprzedaży, w sposób, w jaki środki te zostały przez niego przyjęte. Sprzedawca ma także prawo zwrócić świadczenie już przekazane przez kupującego przy zwrocie towaru lub w inny sposób, jeśli kupujący wyrazi na to zgodę i nie spowoduje to dla niego dodatkowych kosztów. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży przez kupującego, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych środków przed zwróceniem towaru przez kupującego lub udowodnieniem przez kupującego, że towar został wysłany sprzedawcy.

5.5. Sprzedawca ma prawo jednostronnie potrącić roszczenie o odszkodowanie z roszczeniem kupującego o zwrot ceny zakupu towaru.

5.6. W przypadkach, gdy kupujący ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zgodnie z § 1829 ust. 1 kodeksu cywilnego, sprzedawca ma również prawo odstąpić od umowy sprzedaży w dowolnym momencie, aż do momentu odbioru towaru przez kupującego. W takim przypadku sprzedawca zwróci kupującemu cenę zakupu bez zbędnej zwłoki, bezgotówkowo na wskazany przez kupującego rachunek.

5.7. Jeżeli razem z towarem sprzedawca przekazał kupującemu prezent, umowa darowizny między sprzedawcą a kupującym jest zawarta z warunkiem zawieszającym, że w przypadku odstąpienia przez kupującego od umowy sprzedaży, umowa darowizny dotycząca takiego prezentu traci moc, a kupujący zobowiązany jest do zwrócenia prezentu sprzedawcy razem z towarem.

6. TRANSPORT I DOSTAWA TOWARÓW

6.1. W przypadku, gdy sposób transportu został ustalony na podstawie szczególnego żądania kupującego, ryzyko i ewentualne dodatkowe koszty związane z tym sposobem transportu ponosi kupujący.
6.2. Jeśli sprzedawca na mocy umowy sprzedaży zobowiązany jest do dostarczenia towaru na miejsce wskazane przez kupującego w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru przy jego dostawie.
6.3. W przypadku, gdy z powodów leżących po stronie kupującego konieczne jest dostarczenie towaru ponownie lub w sposób inny niż wskazany w zamówieniu, kupujący zobowiązany jest do pokrycia kosztów związanych z ponownym dostarczeniem towaru lub kosztów związanych z innym sposobem dostawy.
6.4. Przy odbiorze towaru od przewoźnika kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia nienaruszalności opakowań towaru i w przypadku jakichkolwiek wad niezwłocznie zgłosić je przewoźnikowi. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania wskazującego na nieuprawnione otwarcie przesyłki kupujący nie musi odebrać przesyłki od przewoźnika.
6.5. Wszystkie towary są dostarczane w opakowaniach odpowiednich do transportu danego rodzaju artykułów spożywczych lub innych towarów.

7. PRAWA Z TYTUŁU WADLIWEGO WYKONANIA
7.1. Prawa i obowiązki stron umowy dotyczące praw z tytułu wadliwego wykonania regulują odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy prawne (w szczególności przepisy §§ 1914-1925, §§ 2099-2117 i §§ 2161-2174 kodeksu cywilnego oraz ustawa nr 634/1992 o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami).
7.2. Sprzedawca odpowiada przed kupującym za to, że towar przy odbiorze nie ma wad. W szczególności sprzedawca odpowiada przed kupującym, że w chwili odbioru przez kupującego:
7.2.1. towar ma cechy, które strony ustaliły, a jeśli nie ustalono, ma cechy, które sprzedawca lub producent opisał lub które kupujący oczekiwał, biorąc pod uwagę charakter towaru i na podstawie reklamy przeprowadzonej przez sprzedawcę,
7.2.2. towar nadaje się do celu, do którego sprzedawca wskazuje jego użycie lub do którego ten rodzaj towaru zwykle się używa,
7.2.3. towar odpowiada jakością lub wykonaniem ustalonemu wzorcowi lub próbce, jeśli jakość lub wykonanie zostały określone według wzorca lub próbki,
7.2.4. towar jest w odpowiedniej ilości, mierze lub wadze,
7.2.5. towar spełnia wymagania przepisów prawnych.
7.3. Postanowienia zawarte w pkt 7.2 niniejszych warunków handlowych nie mają zastosowania do towarów sprzedawanych po niższej cenie z powodu wady, dla której ustalono niższą cenę, do zużycia towaru wynikającego z jego zwykłego użytkowania, do towarów używanych, w odniesieniu do wad odpowiadających stopniowi używania lub zużycia, jakie towar miał przy odbiorze przez kupującego, lub jeżeli wynika to z charakteru towaru.
7.4. Ewentualne wady dostawy dotyczące ilości, rodzaju zamówionego towaru, poprawności wystawionej faktury, jak również ewentualne widoczne wady towaru, kupujący zobowiązany jest zgłosić sprzedawcy nie później niż w ciągu 2 lat od odbioru towaru przez kupującego. 7.5. Jeśli wada towaru ujawnia się w okresie gwarancyjnym, kupujący zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ją sprzedawcy na piśmie po jej wykryciu.
7.6. Prawa z tytułu wadliwego wykonania kupujący dochodzi u sprzedawcy pod adresem: Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno.
7.7. Warunkiem odpowiedzialności sprzedawcy za ewentualne wady towaru jest przestrzeganie (i) niniejszych warunków handlowych, (ii) obowiązujących przepisów prawnych, (iii) instrukcji dotyczących obchodzenia się z towarem zawartych na jego opakowaniu, dołączonej ulotce informacyjnej lub na stronie internetowej, oraz (iv) odpowiednich warunków przechowywania i użytkowania produktów spożywczych (towarów) przez kupującego. Sprzedawca nie odpowiada za wady jakości towaru spowodowane naruszeniem obowiązków kupującego zgodnie z niniejszymi warunkami handlowymi, w szczególności niewłaściwym przechowywaniem lub obróbką towaru.

8. INNE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON UMOWY
8.1. Kupujący nabywa prawo własności do towaru po zapłaceniu pełnej ceny zakupu towaru.
8.2. Rozpatrywanie reklamacji konsumentów zapewnia sprzedawca za pośrednictwem adresu e-mail info@chillimaga.com. Informację o rozpatrzeniu reklamacji kupujący otrzyma na swój adres e-mail.
8.3. Sprzedawca ma prawo do sprzedaży towaru na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej. Kontrolę działalności gospodarczej przeprowadza właściwy urząd ds. działalności gospodarczej. Nadzór nad ochroną danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych. Czeska Inspekcja Handlowa sprawuje nadzór w zakresie przestrzegania ustawy nr 634/1992 o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami.

9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez sprzedawcę znajdują się w polityce prywatności dostępnej pod linkiem: https://www.chillimaga.pl/polityka-prywatnosci/.

10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

10.1. Niniejsze warunki handlowe regulują warunki zakupu i sprzedaży towarów w sklepie internetowym sprzedawcy i w momencie zawarcia umowy sprzedaży z kupującym stają się integralną częścią tej umowy.
10.2. Warunki handlowe podlegają prawu czeskiemu, z zastrzeżeniem, że wybór prawa czeskiego nie pozbawia konsumenta ochrony prawnej wynikającej z przepisów prawa polskiego, których nie można wyłączyć w drodze umowy i które znajdowałyby zastosowanie w razie braku wyboru prawa czeskiego. Do rozstrzygania sporów związanych ze sprzedażą towarów w sklepie internetowym właściwe są sądy rzeczowo i miejscowo właściwe w Czechach, z zastrzeżeniem, że konsument ma prawo wnieść sprawę wynikającą ze sporu powstałego podczas sprzedaży do sądu właściwego miejscowo zgodnie z przepisami prawa polskiego. Konsument ma również prawo skorzystać z pomocy polskich instytucji ochrony praw konsumeta, takich jak UOKIK.
10.3. Jeżeli jakiekolwiek postanowienie tych warunków handlowych jest nieważne lub nieskuteczne, lub stanie się takim, lub zostanie takim uznane, zamiast takiego nieważnego postanowienia zastosowane zostanie postanowienie, którego sens jak najbardziej odpowiada nieważnemu postanowieniu. Nieważność lub nieskuteczność jednego z postanowień tych warunków handlowych nie wpływa na ważność i skuteczność pozostałych postanowień.
10.4. Zmiany i uzupełnienia umowy sprzedaży lub niniejszych warunków handlowych wymagają formy pisemnej. Forma pisemna jest wymagana również do zrzeczenia się jakiegokolwiek prawa lub umorzenia jakiegokolwiek roszczenia zgodnie z umową sprzedaży lub tymi warunkami handlowymi lub w związku z nimi.
10.5. Jeśli sprzedawca nie dochodzi swoich praw z powodu pojedynczego lub powtarzającego się naruszenia warunków handlowych, nie można tego uznać za zrzeczenie się praw i nie ma to wpływu na jego prawo do dochodzenia tych roszczeń w przyszłości.
10.6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za naruszenie tych warunków handlowych, jeśli zostało ono spowodowane okolicznościami wyłączającymi odpowiedzialność. Sprzedawca ma prawo w każdej chwili zmienić warunki handlowe, a nowe brzmienie warunków handlowych staje się skuteczne z chwilą ich opublikowania na stronie internetowej. Uważa się, że kupujący, który składa zamówienie po zmianie warunków handlowych, akceptuje nowe brzmienie warunków handlowych.
10.7. Sprzedawca nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w rozumieniu § 1826 ust. 1 pkt e) kodeksu cywilnego.
10.8. Kupujący tym samym przyjmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 kodeksu cywilnego. Sprzedawca ma prawo do zakończenia sprzedaży towarów w sklepie internetowym w każdej chwili.
10.9. Do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich z umowy sprzedaży właściwa jest Czeska Inspekcja Handlowa, z siedzibą przy ulicy Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, nr identyfikacji podatkowej: 000 20 869, strona internetowa: https://adr.coi.cz/cs. 10.10. Europejskie Centrum Konsumenckie Czechy, z siedzibą przy ulicy Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, strona internetowa: http://www.evropskyspotrebitel.cz, jest miejscem kontaktowym na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. dotyczącego pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich online oraz zmian w rozporządzeniu (WE) nr 2006/2004 i dyrektywie 2009/22/WE (rozporządzenie o rozstrzyganiu sporów konsumenckich online).
10.11. Niniejsze warunki handlowe wchodzą w życie z dniem 28.01.2019.

W Brnie, dnia 28.01.2019